måndag 8 februari 2010

I förra veckan

tog jag ledigt från allt. Så gör jag ibland, när det känns som att det händer lite väl mycket på en gång... Min familj chockas lite av att jag ibland låter mina två mobiler (en jobb, en privat) ladda ur och låter bli att ladda dem på flera dar... Men vadå, vi har hemtelefon, och jag har faktiskt kollat mail och Facebook varje dag :-). Jag hade lite dåligt samvete inför alla er som läser min blogg (jag har börjat förstå att ni är fler än jag trodde, tack för all trevlig feedback via mail med mera!), men bara så ni vet: jag slutar inte blogga, och jag uppdaterar gärna rätt ofta, men sån här är jag. All or nothing! Så ibland kan det bli tyst ett tag.
Men nu är jag tillbaka!
En liten resumé av förra veckan kan vara på sin plats: Prinsessan har fått två tänder! Hon sov sämre än vanligt och hade uppenbart ont, så det blev till att ge henne suppar ett par gånger, lilla stackisen! Hon håller dessutom på att börja krypa, även om hon mest ålar bakåt ännu. Men man ser att hon är på väg, hon står på alla fyra mest hela tiden (till och med i sömnen!) och är hur skojig som helst.
Vi köpte en bil, hurra! Tänk så det kan gå... Och en matta till vardagsrummet... Och lite nya kläder inför sportlovsresan... En vecka i konsumtionens tecken, tydligen. Men jag har haft samma vinterjacka i tio år (jo, på riktigt) så det var väl min tur nu då.
Och jag hittade ett drömhus, eller ska jag kanske säga ett drömprojekt. Tyvärr ligger det på alldeles fel ställe, för långt från Uppsala, så det blir inget med det, men till kännedom i alla fall. Nu vet jag att det finns sådana hus, även om de är sällsynta... Enorma ytor, kakelugnar, vackra fönster och STOR tomt. Och gigantiskt mycket jobb. Till hyfsat pris. Det vill säga inte i Uppsala... Och jag suktar ;-)
I veckan fick prinsessan ett superfint paket från Finland, tack Stina! Vi blev så glada! Ska visa bilder senare.
Ha en underbar start på veckan, alla kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar