söndag 3 januari 2010

hillevi vs. Clara

Innan jul åkte jag och maken till Thuns och handlade lite julklappar. Thuns är ett klädvaruhus som ligger mitt ute i ingenstans, några mil från Uppsala. Det känns inte direkt som något tillhåll för storstadens alla fashionistas, men jag har gjort en del fynd där.

Just nu är min lust att shoppa kläder för egen del inte alls på topp, jag vill nog hitta midjan innan jag gör några större investeringar, men eftersom vi skulle gå på julfest med mera så handlade jag lite till mig själv oxå.
Jag hittade flera räcken med fina kläder av märkena hillevi och Clara, och i min nyfikenhet googlade jag dem, hade aldrig stött på dem tidigare.

Läs här hur företaget beskriver sina kläder:

"Hillevi´s target group is a woman mentally 35 years old. She is settled with a family and she has a running career. Her interests are fashion, home styling, friends and of course her family. She chooses Hillevi because she can wear the clothes at work and at the theatre, as well as at home making dinner parties for family and friends. The fitting of Hillevi garments is slightly generous, which makes her feel comfortable and attractive wearing them at all times."

Det låter väl jättebra, eller...?
Tunikan jag köpte är hur snygg som helst, och bilderna på hemsidan är jättefräscha, men "mentally 35" -det betyder väl att man är bra mycket äldre och vill känna sig yngre... och "slightly generous"? Note to self: aktivera gymkortet omedelbart.

Jamen, jag vet att objektivt sett beskriver hillevis statement min situation perfekt, men det får mig ändå att utveckla en omedelbar, förtida fyrtioårskris...

Som väl är hittade jag även clara, och då är jag "mentally 25". Tack och lov! Go´natt!

1 kommentar:

  1. Hillevi är väl vem vi egentligen är, trots att vi själva är övertygade om att vi fortfarande är Clara...

    Och ändå, mycket blir ju bättre med åldern.

    SvaraRadera